درمان سینوزیت و اندوسکپی بینی

درمان سینوزیت، درمان و معرفی پزشکان جراح بینی و اندوسکپی سینوس

درمان سینوزیت و اندوسکپی بینی

درمان سینوزیت، درمان و معرفی پزشکان جراح بینی و اندوسکپی سینوس

در این وبلاگ به شرح معرفی و روش های درمانی سینوزیت و بیماری ها تنفسی و جراحی سینوس و مشکلات سینوزیت خواهم پرداخت.
برخی از پست های این وبلاگ صرفاً شرح حال نویسی واقعی از زبان بیمار با برخورد با پزشکان و بیمارستان و پرسنل در حین درمان بوده و ارزش قانونی و علمی ندارد.

آخرین نظرات
  • ۳ فروردين ۰۲، ۰۹:۰۳ - مجید
    سلام

درمان قطعی سینوزیت

جمعه, ۱۹ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۲۴ ق.ظ

- یک قاشق مربا خوری عسل رو با دو قاشق مربا خوری آب مخلوط کنید و در حالت  دراز کش  دو قطره  مخلوط  آب عسل رو در هر سوراخ بینی بریزید  این کار رو می تونید با قطره چکان انجام بدید .  اینکار با یه مقدار سوزش همراه  ولی سعی کنید تحمل کنید . دو دقیقه به صورت دراز کش باشید و دو دقیقه به صورت سجده . چرک و عفونت در مخاط بینی و پشت حلق شما جمع میشه و باید سعی کنید حسابی مخاط بینی و پشت حلق  خودتون رو تخلیه کنید . این ریزش چرک از راه بینی و پشت حلق تا ۱۵ دقیقه ادامه داره و شما سعی کنید به محض احساس چرک آن را تخلیه کنید .

۲-  بعد از ۱۵ دقیقه نوبت شستشو مخاط بینی با  سرم شستشو که در داروخانه ها موجوده  . سرم شستشو رو داخل لیوان می ریزید به طوریکه نصف لیوان رو پر کنه بعد سرم رو از راه بینی به بالا می کشید  طوریکه سرم از دهان شما خارج بشه . کسانیکه اینکار براشون سخته می تونن با استفاده از سرنگ اینکارو انجام بدن .


۳- بعد از گذشت ۵ دقیقه از استفاده کردن سرم نوبت مهمترین قسمت کار میرسه . اکنون مخاط بینی شما حسابی تمیز شده و دسترسی و نفوذ بهتری روی سینوسها وجود داره . تو این مرحله شما باید عنبر نصا را  که همون (پهن الاغ ماده) و اسم انگلیسی اون (Donkey Stool) هست رو از عطاری خریداری کنید و قسمتی از آن را روی گاز بزارید و شعله گاز را کم کنید و صورتتون رو در مسیر دود قرار بدید  و از راه بینی هوا را به داخل کشیده و از راه  دهان خارج کنید. سعی کنید اینکار رو با تنوع  انجام بدید یعنی ۲۰ ثانیه  با دود کم اینکارو انجام بدید و ۲۰ ثانیه با دود غلیظ طوریکه سوزش شدید در بینی خود احساس کنید شما باید تا زمانیکه عنبر نصا سیاه نشده این کار رو ادامه بدید  اصولا ۳ تا ۴ دقیقه طول می کشد که عنبر نصا کاملا سیاه بشه . در ضمن در زمان انجام اینکار چرک وعفونت  از راه  بینی شما ترشح می شه سعی کنید در زمان احساس چرک حسابی مخاط بینی خودتون رو خالی کنید و باز به اینکار ادامه دهید . در زمان خرید عنبر نصا دقت کنید عنبر نصا به صورت فله و باز باشه نه بسته ای که در داخل نایلون پلمپ شده باشه . من عنبر نصا باز را از عطاری زیر پل ستارخان خریدم .


۴- استفاده از روغن سیاه دانه  که شبها قبل خواب فقط یک قطره داخل یکی از سوراخهای بینی بریزید و شب بعدی داخل سوراخ بینی دیگر .


 – شما باید گزینه های۱و۲و۳ را پشت سر هم  روزی یکبار بار به مدت ۷ روز انجام بدید و گزینه ۴ رو دو هفته  . موفق باشید.


 


روش دوم : این روش یکروزه است .


۱-  گل بابونه زیاد رو داخل دستگاه بخور یا کتری آب می ریزید و به مدت ۲۰ دقیقه بخور با دم و بازدم  شدید انجام میدید . در بین بخور هر وقت چرک و عفونت در مخاط بینی زیاد شد آن رو با فین کردن خالی و دوباره بخور رو ادامه می دید .


۲- حدود یک قاشق چای خوری خاک قند نیاز داریم که شما می تونید با آسیاب کردن قند یا جمع آوری خاک قند  در زمان خورد کردن قند آن رو بدست بیارید . بعد از ۲۰ دقیقه بخور گل بابونه مقداری خاک قند رو کف دستتون می ریزید و یه لوله خودکار بردارید و قسمت نازک آن رو تا جایکه جا داره تو بینی فرو کنید و سوراخ دیگه بینی رو با انگشت گرفته و با یه مکش قوی خاک قند رو به داخل بینی بکشید و بعد نوبت سوراخ دیگر بینیتونه . بعد از مکش خاک قند به هر دو سوراخ بینی باز ۵ دقیقه به بخور گل بابونه ادامه بدید و بعد از ۵ دقیقه دوباره از خاک قند برای هر دو بینی استفاده کنید و بعد باز هم بخور گل بابونه . ۳ بار پشت سر هم اینکار را انجام بدید  تا چرک و عفونت حسابی از بینی شما خارج بشه هر چقدر بیشتر چرک و عفونت  خارج بشه درصد موفقیت این روش بیشتره .    


۳- استفاده از عنبر نصا که توضیحاتش تو روش اول وجود داره . 


لطفا بعد از انجام روش گذاشتن نظرتون خیلی به دیگران کمک می کنه. موفق باشید 


———————-————————————————-


- به خاطر اینکه شما دیگه دچار سینوزیت نشید باید به این نکات توجه کنید :


۱- حتما حتما حتما حتما حتما زمانیکه از حمام یا استخر خارج می شید  اولین کار شما باید خشک کردن موهاتون باشه که اصلی ترین عامل ایجاد سینوزیت همین مورده.  در زمان خیس بود سرتون سینوسهای شما ۲۰ برابر آسیب پذیرتر میشن.


۲- دوش خیلی سرد نگرفتن . اگه شما هم مثل من علاقمند به دوش گرفتن با  آب خیلی سرد هستید سعی کنید فقط آب سرد روی بدنتون بریزه .


۳- در زمان سرما حتما از کلاه یا هد بند استفاده کنید .


۴- آب خیلی سرد ننوشید.


۵- هیچوت در مجاورت باد کولر نباشید ولی باد خنک به صورت غیر مستقیم اشکالی نداره .


۶- مصرف نکردن اسپرها اعم از  ادکلن – خوشبو کننده هوا –  تمیز کننده ها – براق کنندها – یا تمام موادیکه بوی تند و آزار دهنده دارند .چون اینگونه موادها باعث تورم مخاط بینی و تحریک سینوسها میشن و نهایتا باعث سردردهای شدید میشه.


۷- بیشتر موتور سوارها سینوزیت میگرین به خاطر اینکه باد مستقیم به پیشونی و صورت آنها می خوره و در دراز مدت باعث سینوزیت میشه . موتور سوارها حتما باید از کلاه و هد بند استفاده کنن .

۸- سعی کنید صبحها صورت خودتون رو با آب ولرم بشوید و بعد از شستن صورت خیلی سریع خشکش کنید .

- کارهای مفید دیگه برای بهبودی  سریعتر سینوزیت :


۱- نشتن کنار آتیش با چوب جنگلی طوریکه حرارت و دود اون به صورت و پیشونی شما بخوره .


۲- استفاده از بخور اکالیپتوس .


۳- نمک دریا را از عطاری خریداری کنید و مقداری از آن را داخل آب گرم بریزید و روزی ۴ الی ۵ بار برای شستشوی مخاط بینی استفاده نمائید .


۴- استفاده از تخم مرغ آپز یا سنگ یا کسیه شن برای گرم کردن سینوسها (پیشانی و گونه ها )


۵- ورزش کردن سنگین مثل دویدن سری که  باعث دفع عفونت از بدن بشه .


۶ – دوش گرفتن با آب داغ در حدیکه بشه تحمل کرد سر و پیشونی رو زیر آب داغ ماشاژ بدید . توصیه من اینکه کم کم آب رو داغ کنید تا اذیت نشید . 


۷- انداختن ۲ قطره آب سیر در هر سواخ  بینی . اینکار رو من امتحان نکردیم ولی گویا سوزش زیادی داره .


۸- گیاه آویشن + پونه + نعناء  رو توی یک قوری می ریزید و میزارید ۲۰ دقیقه بجوشه بعد یک لیوان از آن رو با قند میل می کنید . این گیاهها خاصیت آنتی بیوتیکی دارند . 


۹- استفاده روزی ۲ بار از مخلوط عسل و عرق نعنا ( ۵ قطره در هر سوراخ بینی )


۱۰- گل بابونه ی خشک رو مثل چایی دم کنید و  روزی ۲ لیوان مصرف کنید .


————————————————————————————————–


تجربه های ارسالی توسط دوستان که  زحمت کشیدن تو قسمت نظرات گذاشتن.


 


- - نام ارسال کننده : محمد


۱- آخر شب بخور زیاد به مدت ۲۰ دقیقه با گل بابونه که سینوسها کاملا آماده بشن . 


۲-  بعد یه قطره روغن بنفشه در هر سوراخ بینی . 


وبعد به سرعت باید با یه حوله خشک کاملا سر رو بپوشونید و بخوابید . این روش رو ۳ شب پشت سر هم انجام بدید . 


 فقط بگم که روغن بنفشه واقعا تلخی شدیدی داره و من بعدش اندکی شربت میخوردم که هوای گلوم عوض بشه. 


من به مدت سه شب این کارو تکرار کردم و کاملا سینوزیتم برطرف شد. طی ۱۵ سال گذشته دیگه سینوزیت اذیتم نکرده و اصلا اون رو حس هم نکردم . 


 


- نام ارسال کننده :افسون


من روش زیر رو امتحان کردم و عواقبی نداشت ولی درمان قطعی نبود بلکه قدرت پاک کنندگی سینوس ها در این روش خوبه:

۱- داخل مقداری آب جوش ولرم شده، چند قطره آب لیموی تازه چکانده میشه.

۲- سر به پایین خم میشه (بیش از حالت رکوع).

۳- محلول بالا به آرامی داخل سوراخ های بینی ریخته میشه (خیلی سوزناکه).

۴- بعد ار اتمام احساس سوزش (که باید تحمل کرد)، سر به آرامی بالا آورده میشه.

۵- ترشحات خودبخود از بینی آویزان میشه.

۶- با فین کردن به خروج ترشحات کمک میشه.

۷- این عمل تا زمانی که ترشحات تمام شود، ادامه پیدا میکنه.


-  نام ارسال کننده : یک فرهنگی


 سیاهدانه را آسیاب کرده و به سرعت با سه برابر عسل مخلوط کنید چون سیاهدانه پودر شده زود فاسد می شود این مخلوط تا سه ماه قابل نگهداری است از این مخلوط هر ۱۲ ساعت یکبار یک قاشق مربا خوری بخورید و اگر با عسل معمولا جوش می زنید بعد از آن کمی ماست یا آبغوره در آب یا آبلیمو مصرف کنید حدود یکماه تا یکماه ونیم این مخلوط را مصرف کنید هرگاه احساس کردید که خشکی به مخاط بینی شما غلبه کرد یعنی سینوسهای شما کاملا عفونتش خشک شده و دارو را به هر شب تقلیل دهید تا چند روز نهایتا مصرف را قطع کنید . این دارو زمینه بسیاری از کیستها وسرطانها را نیز از بین می برد وحتی سنگهای کلیوی را که ممکن است از وجود آنها بی خبر باشید دفع نماید .


-  نام ارسال کننده : علیرضا


یکی از روش های درمان سینوزیت این است که شما مقداری سیاه دانه را همراه مقداری کندور همانند اسفند دود کرده ودود آن را از طریق بینی به داخل کشیده واز طریق دهان خارج کرده  این کار را روزی دوبار در مددت ۲۰ روز انجام دهید تا نتیجه آن را ببینید . 


-  نام ارسال کننده : علی اکبر شایان منش


باسلام

من یک روش جالب وساده که خودم امتحان کردم روبراتون میگم وامیدوارم مشکلات دوستان عزیز روکم کنه راه راحت برای درمان سینوزیت اینه که ابتدا دولیوان اب داغ و سرد تهیه کنیم به همراه یک عدد سرنگ. بعد از اینکه بینی خود را خوب تمیز شستیم وداخل بینی رو تمیز کردیم ابتدا باسرنگ آب داغ رو (درحدی که نسوزیم ولی هرچه داغتر بهتر) به وسیله سرنگ داخل بینی بافشارملایم وارد میکنیم سپس بلافاصله اینکارو با آب سرد انجام میدیم . چندباراین کار رو انجام بدید اینکار همان طور که مشخص است روش پاستوریزاسیون می باشد که برای ازبین بردن میکروب میباشد درآخر هم کمی ازقطره های بخور اکالیپتوس به بینی بزنید بسیارعالی می شود حتی بایکبار انجام این روش متوجه خواهید شد که ترشحات بینی وحلق شما ازبین میرود با امید اینکه تمامی انسانهای روی زمین درخوبی وخوشی زندگی کنند علی اکبر شایان منش .


-  نام ارسال کننده : nasrin vakili


  سلام به همه دوستان گل. من ۱۰ سال سینوزیت داشتم و بسیار شدید شده بود طوری که از خونه بیرون رفتن واسم شروع درد بود حتی گوش درد شدیدم بهش اضافه شده بود تا اینکه به دارو گیاهی مولوی رفتم و یک قطره روغن سیاهدانه که ۸ساعت یکبار باید سه قطره آن را به پیشانی بمالید و ماساژ بدهید بعد روغن بادام تلخ رو سه قطره به نوک انگشتان به پشت گوش ماساژدهید ۸ساعت یکبار.صبح و اخر شب از نعنای جامد در یک ظرف آب داغ که روی اجاق گاز قرار دارد بینیتان را نزد یک بخور قرار دهید طوری که تندی نعنا را احساس کنید این کار را به مدت یک ماه انجام بدهید به صورت قطعی هم سینوزیت و هم گوش درد/گلودرد/سردرد که همه ناشی از سینوزیت هست به طور قطع درمان میشه. یک نصیحت دوستانه :برای درمان سعی کنید همیشه از دارو گیاهی استفاده کنید تا داروی شیمیای به دو دلیل عمده۱-داروی گیاهی درمانش دائمی هست اما شیمیایی موقته۲-داروی گیاهی عوارض نداره اما شیمیایی داره .موفق باشید عزیزان


-  نام ارسال کننده : صابری


سلام. من سالها سینوزیت داشتم تا اینکه دوستم روشی را که از یک عطار زبده شنیده بود را به من آموزش داد و با یک بار انجام آن کلا مشکلم حل شد!

اما روش کار: یک استکان آب جوش جوش را بردارید و نمک تمیز در آن حل کنید تا اینکه دیگر در آن نمک حل نشده و به اشباع برسد.

بعد بگذارید آب نمک ولرم شود. حالا مقداری از آن را در کف دست ریخته و زیر دماغ بگیرید و با بینی بالا بکشید تا آب نمک کاملا داخل بینی شود و بعد آن را خارج کنید. این کار را چند بار انجام دهید. چند دقیقه بعد اخلاط بینی خارج میشوند و سر درد هم کم میشود.

روز بعد سردرد کمتر میشود و به همین منوال بعد از یکی دو هفته سردرد کاملا رفع خواهد شد!


-  نام ارسال کننده : یاشار


من به همراه دوستم از گیاه (که به ترکی ایت خیاری میگیم) فکر کنم همون هندوانه ابوجهل باشد. یک قطره از آب این گیاه را در بینی ریختم بطوری که استنشاق کردم و آب بیشتر بالا نرفت پس از یک ساعت شروع به عطسه کردن می کنی و گلو ورم می کند و خوردن غذا مشکل می شود. مثل اینه که سرماخوردگی شدید داری. توصیه نمی کنم کسی خودسرانه استفاده کند چون تحمل سوزشش سخته و اگر حساسیت داشته باشی بدتر می شود. ولی من خودم خوب شدم و در مدت ۳ روز از بینی چرک غلیظ مثل زنگ آهن بیرون می ریخت.


 


ضمنا اگر کسی تجربه ای دیگری برای بهبود سینوزیت داره لطفا تو قسمت نظرات بزاره تا دیگران استفاده کنن . ممنون


موفق باشید.


برگرفته از وبلاگ:/


tajrobeh20.blogfa.co

نظرات (۴)

من دو سالی هست که سینوزیت دارم و حس بویایی و چشاییم قطع شده.بدلیل عفونتی که راه بینیمو مسدود کرده.چند بار هم دکتر رفتم و همشون گفتن باید عمل بشی. اما من عمل نکردم و فقط با شستن بینی با آب مشکلمو برطرف کردم. یعنی آب رو از بینی بالا میکشم و بعد  عفونتها کم کم خارج میشه.و اینطوری گرفتگی بینی برطرف میشه.
پاسخ:
تحت هیچ عنوان عمل نکنید! بنده به حرف همین دکترها گوش کردم و 2 بار عمل کردم و واقعاً بدتر شدم و الان مشکل گوش درد هم دارم و هزارن عفونت به دلیل زخم عمل...
تنها عملی که جواب میده پولیپ گوشتی که برداشته بشه وگرنه انحراف داخلی باشه تحت هیچ شرایط و عملی اصلاح نمیشود...
سلام علیکم
در روش اول که هفت روزه سینوزیت درمان میشه. اگه میشه روش 2 و 3 بیشتر برام توضیح بدهید.(منظورتون متوجه نمیشم)
پاسختون به ایمیلم بفرستید.
یا علی
پاسخ:
سلام، سینوزیت کلاً درمان قطعی نداره عزیزم، استفاده از سرم نمکی، قرص سرماخوردگی، ویتامین سی و تغذیه خوب کمک می کنه که موقع شروع سینوزیت کمتر و بهبود پیدا کنید تا بیماری گسترش پیدا نکنه...
  • رضادارابی
  • سلام بنده حدود ۱۰ ساله که حس بویایی ندارم ،بینیم کیپه کیپه تو دماغی صحبت میکنم دکتر زیاد رفتم ولی متاسفانه هیچ نتیجه ای نگرفته ام اگه راهی برای درمانش سراغ پارید لطفا بگید دیگه خسته شدم.تشکر

  • رضادارابی
  • سلام بنده حدود ۱۰ ساله که حس بویایی ندارم ،بینیم کیپه کیپه تو دماغی صحبت میکنم دکتر زیاد رفتم ولی متاسفانه هیچ نتیجه ای نگرفته ام اگه راهی برای درمانش سراغ پارید لطفا بگید دیگه خسته شدم.تشکر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی