درمان سینوزیت و اندوسکپی بینی

درمان سینوزیت، درمان و معرفی پزشکان جراح بینی و اندوسکپی سینوس

درمان سینوزیت و اندوسکپی بینی

درمان سینوزیت، درمان و معرفی پزشکان جراح بینی و اندوسکپی سینوس

در این وبلاگ به شرح معرفی و روش های درمانی سینوزیت و بیماری ها تنفسی و جراحی سینوس و مشکلات سینوزیت خواهم پرداخت.
برخی از پست های این وبلاگ صرفاً شرح حال نویسی واقعی از زبان بیمار با برخورد با پزشکان و بیمارستان و پرسنل در حین درمان بوده و ارزش قانونی و علمی ندارد.

آخرین نظرات
  • ۳ فروردين ۰۲، ۰۹:۰۳ - مجید
    سلام

درمان سینوزیت با دمنوش گل بابونه

چهارشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۳، ۰۵:۱۲ ب.ظ

اثرات مثبت بابونه روی پوست بدن، این گیاه را به ترکیب ثابت پمادها، کرم ها و ژل های پوستی تبدیل کرده است. مصرف جلدی روغن گل بابونه تاثیر بسزایی در ضدعفونی و برطرف کردن التهاب های پوستی داشته و ترمیم آسیب های سطحی پوست را تسریع می کند. کمپرس دم کرده گل بابونه برای سوختگی های سطحی مفید شناخته شده است بابونه یک ماده ضدحساسیت طبیعی است و از اثرات ضدآلرژی بخور آن می توان برای تسکین آسم، آلرژی های تنفسی فصلی، زکام و سینوزیت سود برد.

حساسیت های پوستی که با خارش، سوزش و خشکی پوست همراه است با مصرف بابونه بهبود پیدا می کند.نشستن در تشت حاوی دم کرده بابونه در التیام هموروئید موثر است.بابونه مسکنی فوق العاده برای سردرد، میگرن، دندان درد و درد های عصبی است. ماساژ با روغن این گیاه نیز مسکنی موثر برای درد های سیاتیک است.چای بابونه آرام بخش محسوب می شود. برای رفع بی خوابی و داشتن یک خواب آرام و راحت، کافی است 10 دقیقه قبل از این که به رختخواب بروید یک فنجان چای بابونه بنوشید.

بخور بابونه یکی از ماسک های مورد علاقه بانوان است. بخور گل بابونه برای بهبود آکنه و جوش های صورت مفید است. بخور بابونه علاوه بر تسکین التهاب و از بین بردن میکروب ها سبب تحریک گردش خون صورت می شود و پوست را جوان و شاداب می کند. از سوی دیگر منافذ پوست را باز کرده و روند دفع سموم و فلزات سنگینی را که طی روز در آن نفوذ کرده اند، تسریع می کند.از دیگر خواص قابل توجه گیاه بابونه، روشن نمودن مو در اثر استفاده مداوم و طولانی مدت است. استفاده از عصاره بابونه در شامپو خاصیت تقویت کننده ریشه های مو را دارد و رفع کننده حساسیت های پوست سر است.


بابونه در داروخانه

عصاره بابونه به صورت قطره در داروخانه یافت می شود. این فرآورده در افراد حساس به بابونه و بیماران مبتلا به آسم منع منصرف دارد. مقدار مصرف آن برای مصرف خوراکی در بزرگسالان روزی 3 بار هر بار 30 قطره است. انواع کپسول ها نیز از برگ های خشک این گیاه تهیه می شود.قطره بابونه برای درمان التهاب بافت مخاطی دهان و سایر قسمت های دستگاه گوارش به کار می رود علاوه بر این دارای اثرات ضداسپاسم و ضدنفخ است. این فرآورده به صورت دهانشویه جهت رفع التهابات مخاطی دهان نیز به کار می روداستفاده از بابونه معمولا بی خطر است. چای غلیظ این گیاه می تواند سبب استفراغ گردد.

برخی افراد نیز به بابونه حساسیت دارند. از مصرف زیاد بابونه در دوران بارداری یا شیردهی اجتناب ورزید. اگر باردار هستید موضوع مصرف آن را با پزشک معالج خود در میان بگذارید. از مصرف توام آسپیرین، وارفارین یا هر نوع داروی رقیق کننده خون همراه با بابونه بپرهیزید.غفلت موجب پشیمانی است امروز به دلیل خواص شناخته شده بابونه این گیاه به صورت های مختلف اعم از دارویی و غیردارویی در بازار موجود است. گیاه خشک بابونه را می توانید به راحتی دم کنید و بخورید. علاوه بر این دم نوش بابونه هم به صورت چای کیسه ای نیز در بازار موجود است که به راحتی قابل مصرف است. شما هم خود را از این نوشیدنی پرخاصیت محروم نکنید.

موارد مصرف بابونه:

بابونه یکی از پر ارزش ترین گیاهان دارویی بوده و مصرف آن در جهان از سابقه طولانی برخوردار است . ولی با این وجود، تاریخ استفاده از این گیاه با همه قدمتی که برای آن قائلند به علت مشابهت با چند جنس گیاهی دیگر و سایر گونه های ماتریکاریا به طور دقیق معلوم نیست.در گذشته صرفًا از گلهای بابونه به صورت سنتی استفاده می شود ولی در حال حاضر از اسانس این گیاه در صنایع داروسازی، آرایشی و بهداشتی و غذ ائی به طور وسیعی استفاده می شو د . در کشورمان نیز مصارف داروهای تهیه شده از بابونه در حال افزایش بوده و داروهای متعددی در داروخانه های کشور به فروش می رسند که از مواد مؤثره بابونه در تهیه آنها استفاده شده است.


خواص دارویی و درمانی:

مور، معرق، مقوی معده با د شکن، اشتها آور، هضم کننده غذا، صفرا بر، قاعده آور و التیام دهنده است . اثر ضد عفونی کننده ضعیف ولی قاطع دار د . مسکن درد و ضد تشنج نیز می باشد . چون از ترشح و التهاب های چرکین مخاط ها جلوگیری به عمل می آورد، از این نظر به کاربردن آن در رفع یبوست هایی که مواد د فعی مخصوصًا در قولون چپ جمع می شود، اثر مفید دارد. از بابونه در موارد سوء هاضمه، آبریزش بینی، آسم، گریپ، درمان قولنج، میگرن،انسداد کبدی و ورم پلک ها استفاده می شو د . اگر به شیر نوزادان مقدار کمی از دم کرده کاپیتول های گیاه افزوده شود، دل پیچه ناشی از نفخ و حالات تشنجی کودک رفع می شود.

در استعمال خارجی ضماد، لوسیون و حمام فرآورده های این گیاه اثر قاطع در رفع بیماری ها دارد به طوری که از آن برای محفوظ نگهداشتن زخم از آلودگی ها و بهبود زخم های عمیق، زخم انگشتان، رفع التهاب و درمان ورم چشم و مخاط دهان ، حلق و لثه ها می توان استفاده به عمل آور د . همچنین خستگی چشم را تسکین می دهد . حمام فرآورده های گیاه اثر معالج در زخم های واریسی، اگزماهای کهنه و خارش اشخاص مسن دار د . روغن گیاه ضد تشنج، آرام بخش و ضد التهاب می باشد و مرهم

سایر موارد مصرف (خواص بهداشتی و آرایشی):

فلاونوئیدهای گل بابونه، اثر مرطوب و لطیف کنندگی دارند و از این رو م و اد مذکور در صنایع آرایشی و بهداشتی استفاده فراوانی می شو د . تولید حوله های مرطوب بهداشتی برای مداوای تورم اطراف چشم، کرم محافظ پوست بدن به عنوان پیشگیری کننده از آسیب رسیدن به پوست های خشک و حساس و همچنین پوست هایی که به آسانی ترک می خورند، انواع عصاره های گیاهی، شامپو برای تقویت سر، تولید انواع کف وان، صابون و لوسیون های با ماده مؤثره به عنوان لطیف کننده پوست بدن مصرف وسیعی دار د . عصاره بابونه به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده ماسک ها و همچنین مایع شستشوی قبل و بعد ماسک کاربرد دارد.

 

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی